Aku tak selalunya BETUL... 0

nmhafiz | 1:17 AM |

Jika kau ingin menyilap tafsirkan penulisanku. DIPERSILAKAN ! kerana aku tahu dirimu tak ubah seperti DAJJAL yang menjalankan tugasnya mengelirukan umat manusia dan menyebarkan fitnah. Berbanggalah dengan dirimu yang MATANG, berbanggalah dengan dirimu yang BERPENGARUH, berbanggalah dengan dirimu yang seperti MALAIKAT, walaupun hakikatnya kau adalah seorang PENDUSTA.

Sudah menjadi sifat seekor SYAITAN apabila mendengar kebenaran DINAFIKAN, apabila mendengar kalam Allah DIENDAHKAN, apabila mendengar sesuatu yang baik DIPERBURUKKAN. Jadilah seperti MUTIARA, kemana-mana tetap bernilai, jangan menjadi seperti SAMPAH, kemana-mana terbuang. Sedarlah wahai PENDUSTA, aku sedih melihat kamu yang terus melakukan hasutan demi hasutan. Lihat diri kau sekarang, tidak cukupkah kesan yang kau perolehi dari apa yang kamu lakukan??? kasihan. Tertanya kenapa kau berkeadaan seteruk begitu sekarang??? Jika kau ingin melihat masa lalu, lihatlah keadaan kau sekarang dan jika kau ingin mengetahui masa depan lihat tindakan kau sekarang. Itupun jika kau INGIN.

Aku percaya kau sebenarnya SAKIT wahai PENDUSTA, kerana aku tahu kau juga seperti manusia lain yang mempunyai  hati NURANI. Aku sendiri pernah melakukan kesilapan dan sesungguhnya setiap anak Adam itu melakukan kesilapan. Tetapi jangan jadikan itu sebagai alasan untuk terus melakukan kesilapan & kesilapan. Seseorang yang melakukan kesilapan dan tidak membetulkannya maka dia telah melakukan satu kesilapan lagi. If you do the same, you will get the same, if you say the same, you will stay the same.


Ketahuilah bahawhati yang hidup adalah hati yang subur dan bersedia untuk mendengar, melihat dan menerima kebenaran. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi.


Jika tiada yang dengki kepada anda, itu tandanya anda belum cukup bagus , jika anda mencari kesilapan orang lain itu tandanya anda seorang pendengki.
Daripada aku yang dianggap 'BUDAK' bagimu wahai Si PENDUSTA !

0 Responses So Far: