Hampa dengan segolongan orang yang mudah kena goda, tapi mulut tetap bangga cakap tak tergoda. 2

nmhafiz | 9:14 AM |

Lelaki, kau kata kau takkan mudah tergoda dengan kata-kata betina sundal, tapi apa yang aku lihat kau siap telan muntah mereka.

Mereka tabur duit untuk cucuk kau, tapi kau kata pada aku yang kau kikis duit mereka. Cara kau cakap macam bangga gila tapi alih-alih aku nampak kau yang kena kencing dengan air kencing busuk mereka.

Oi lelaki bodoh, aku baik ke tak, pandai ke tak, bukan persoalan. Yang signifikan sekarang, yang memalukan, yang menyedihkan, kau semua diperbodohkan. Diulang, DIPERBODOHKAN. Kau memalukan Islam sahaja. Kau bukan nak perjuangkan Islam, kau hanya nak perjuangkan kepentingan diri sendiri dengan menggunakan Islam sebagai batu loncatan ! Kau jauh lebih hina daripada org yang tak beragama. Faham ? Kalau Nabi Muhammad S.A.W hidup lagi pada zaman sekarang, baginda memang hampa dengan sikap kau semua. Tak ada yang lebih menghampakan apabila melihat umat pengikut diri sendiri memanipulasi agama demi kepentingan diri sendiri. Kasihan.

Betina tabur duit sedikit sahaja pada kau, terus kau ikut. Jangan tolak rezeki konon, ha memang betul la jangan tolak rezeki bila orang nak bagi, tak ada beza dengan kerbau yang dicucuk hidung. Cuma beza sedikit, mereka cucuk kamu dengan duit. Faham ? Masih nak kata yang diri kamu tak terumpan ?

Kau kejar duit perempuan, kau kejar harta perempuan, kau kejar 'kecantikan' mereka | alih-alih kebijaksanaan kau tergadai. Yang dikejar tak dapat-dapat, yang dikendong berciciran. Maruah kau ( termasuk sebagai maruah kau seorang muslim ) turut tergadai. Turut tergadai. Faham tak ?


Pathetic, you know. So pathetic.



Kita hidup ada pilihan. Kita mesti memilih. Kita boleh pilih salah satu, atau sebahagian, atau semuanya. Apa yang dipilih, kita ada tanggungjawab di situ. Akhirnya, kita akan kembali kepada YANG SATU. Jadi, pilihlah & carilah pedoman untuk memilih.

2 Responses So Far:

Syiela O-lala said...

ni lah dia realiti yang berlaku zaman sekarang nih.

nmhafiz said...

ramai x disekeliling kamu?haha!