Kemarahanku masih dalam kawalan... 0

nmhafiz | 11:48 PM |

Maaf kerana aku juga manusia biasa, SAKIT bila DISAKITI, MERAGAM bila DIGANGGU. Maafkan aku kerana memarahi, tetapi kemarahanku masih dalam kawalan. Jangan membiarkan masing-masing tidak berada dalam kawalan kerana aku tahu kau juga mengenal erti KESAKITAN dan janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Boleh ? Tidak perlu untuk aku mengulangi apa yang telah kamu ketahui kerana kau juga mempunyai hati yang bisa DISAKITI oleh sesiapa pun. Aku tidak mampu berlakon gembira dalam keresahan, aku tidak mampu berpura-pura senyum dalam kesakitan & aku tidak mampu ketawa dalam penipuan. Maaf kerana melepaskan kemarahan.

Jika kau bersahabat, bersiaplah untuk berkorban demi sahabat kau. Jika kau bermusuhan dengan sahabat kamu, bersiaplah untuk mengalah demi persahabatan kalian. Rasa hormat tidak selalu membawa kepada persahabatan, tetapi persahabatan tidak akan ada tanpa rasa hormat. Ini merupakan salah satu hal yg membuatkan sesuatu persahabatan itu lebih berharga daripada cinta. Walau siapa pun dia, lelaki atau perempuan, muda atau tua, nilai ikhlasnya sebuah persahabatan tiada ukurunnya.


Fahamkah wahai sahabatku yang reti MENILAI dan BERFIKIR ???

Selemah-lemah manusia ialah orang yang tidak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah dicari. ( Saidina Ali)

0 Responses So Far: