Sharing Is Caring? 4

nmhafiz | 8:14 AM |

Budak-budak sekarang (sambil geleng kepala), akaun peribadi semua nak dikongsi-kongsi. Konon 'sharing is caring' lah ya? Mereka fikir bila sudah mengelamun cinta sakan, semua perkara-perkara peribadi wajib dikongsikan.

Macam mana kalau hubungan 'kemonyetan' itu tak menjadi nanti? Mahu orang lain @ luar ambil kesempatan atas emel dan akaun facebook anda?

Kalau ya pun agak-agaklah sikit. Orang yang dah berkahwin pun tak buang air atas jamban yang sama. Masing-masing ada hal ehwal peribadi. Masing-masing ada waktu dan tempat yang perlu dihormati. Yang boleh dikongsi maka silakanlah berkongsi.

Anda juga kena hormatkan privacy anda sendiri, takut kelak memakan diri. Hehe, jangan marah ya..!! =D

p/s: Perkataan "Budak-budak sekarang..." menunjukkan aku sudah tua..!! (walaupun belum sangat, hehe)


Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.

4 Responses So Far:

Illiyyina Hasan Basri said...

org skrg mmg..smpai pssword pon gitau

yue said...

betoii2.. syg p0n kne ad batas ny..

Que Qura said...

hahahah suke2...

nmhafiz said...

meh sape2 sharing akaun dgn aku...