Janganlah sibuk dengan masalah kecil sehinggakan kau tak nampak apa yang utama. 2

nmhafiz | 12:08 AM |


Aku nampak kita semua terlalu pentingkan diri. Terlalu mahukan semuanya berkisar tentang diri kita sendiri. Berapa kebaikankah yang telah kita buat dalam sehari ? Berapa keburukankah yang telah kita tebus dalam sehari ? Aku nampak kita terlalu pentingkan diri. Lalu aku hampa kecewa.


Aku tak nak jadi macam kau semua, tak berperikemanusiaan. Aku tak ingin jadi bodoh macam kau semua, aku tak ingin jadi hati kering macam kau semua, aku tak nak. Aku mahu jadi seseorang yang ada perikemanusiaan, ada hati budi, ada kesedaran.



Aku cuma mahu kita semua saling hidup bermasyarakat, susah sangatkah ?



*sedih*

Orang yang paling berkuasa adalah orang yang dapat menguasai dirinya sendiri.

2 Responses So Far:

Syiela O-lala said...

tak susah kalau kita semua bersatu padu hidupkan masyarakat tu sendiri.

tapi tu la, setakat cakap boleh la. tindakan? belum tentu. tak payah cakap org lain, Syiela sendiri pun selalu pentingkan diri sendiri jgk.

nmhafiz said...

masyarakat selalunya akn bersatu padu apabila ada sesuatu yg menguntungkan atau melibatkan "kepentingan diri sendiri"