"Saya Gay, Saya OK" Kepala Hotak ! 1

nmhafiz | 4:34 PM |

Baru-baru ini aku ada menonton sebuah satu video mengenai seorang hamba Allah, yang mengaku Melayu, berbahasa Melayu, beragama Islam, dengan bangganya mengaku sebagai GAY! Mula-mula menonton tu aku rasa macam, 'budak ni masuk air kot ni, lain macam pembawakan dia ni'. Gila sengal apa budak ni mengaku gay? Ape ke jadahnye woi! Hal ni bukannya tersangkut kepada gay sahaja (which is kebiasaannya merujuk kepada lelaki-lelaki yang meminati sesama jenis), tetapi ruang lingkupnya adalah sinonim dengan perkataan Homoseksual, iaitu pengamalan mencintai sesama jenis sehingga terjadinya perhubungan seksual. Tidak aku nafikan bahawa sebenarnya di luar sana ada berjuta orang yang menyokong ideologi ini, malah berjuta-juta lagi dengan bangga mengamalkannya. Kalau di negara luar, pengaruh homoseksual ini sangat kuat sehinggakan ada negara yang membenarkan perkahwinan sesama jantina, ahli kongres turut melaungkan slogan 'Gay is Okay', artis-artis popular dengan bangga menyatakan status homoseksual mereka, dan bermacam-macam lagi. Aku tidak hairan kalau perkara sebegini tidak dibendung maka suatu hari nanti Malaysia, yang diwar-warkan sebagai sebuah negara Islam (kononnya), akan mengamalkan prinsip yang sama sepertimana negara-negara di luar sana. Nak ke?

Permasalahan homoseksual ni sebenarnya bukan setakat pada segi sosial sahaja tapi berkait rapat dengan persoalan agama. Kebanyakan dari kita pasti dah tahu mengenai kisah Kaum Nabi Luth yang mana diketahui sebagai kaum yang mengamalkan homoseksual dalam kehidupan mereka. Diberitakan juga bagaimana bumi diterbalikkan lantaran keengganan mereka mendengar kata-kata Nabi Luth a.s. Dalam kumpulan tersebut juga terdapatnya isteri kepada Nabi Luth a.s yang turut sama ditenggelami oleh bumi Allah kerana ingkar dengan perintah Allah. Segala kisah ini ada terdapat di dalam kitab Al-Quran dan dapat kita bayangkan betapa Allah sangat murka dengan perbuatan itu. Namun dunia sekarang sudah berubah, manusia kini redha dengan perkara yang dimurkai oleh-Nya. Malah ada yang sanggup berbantah-bantah terhadap larangan hubungan sesama jantina, dan yang memberi sokongan pun bukan kecil anak sehingga ada yang berpangkat VVIP. Tak percaya? Pendedahan dibuat oleh rakan blogger di SINI.


Seksualiti Merdeka merupakan sebuah pertubuhan yang menyokong perhubungan seumpama ini. Mereka yang menaungi pertubuhan ini juga bukan kecil anak, bang. Jadi adalah tidak hairan bagi kita untuk terus bertanya kenapa golongan seperti ini tidak boleh diambil tindakan lanjut. Malahan sehingga Jakim sendiri pun membisu dan memberikan alasan tiada kuasa untuk menahan golongan sebegini (KP Jakim: Kami tiada kuasa bertindak keatas lelaki mengaku Gay). Aku sendiri berasa hairan kerana golongan Syiah bukan main lagi ditangkap ditahan tetapi golongan songsang sebegini dipandang sebelah mata, ibarat tiada apa yang tergugat oleh mereka. Mungkin ramai yang berasa mereka ini tidak menggugat sesiapa, tetapi persoalannya adalah bagaimana dengan generasi masa depan? Encik-Encik, Tuan-Tuan, Puan-Puan, dan semua pembaca, apa rasa anda sekiranya anak anda terpengaruh dengan golongan ini dan mengamalkan sepertimana yang diamalkan oleh Kaum Nabi Luth dahulu? Bukan aku nak membezakan Syiah dengan golongan ini, aku ada membaca kisah Syiah, apa terjadi di Karbala, bagaimana yang terjadi, apa amalan mereka, dan pelbagai lagi mengenai puak ini, tetapi persoalannya sekarang bagaimana dengan golongan homoseksual? Mereka ini bukan tidak boleh diubah, bukan tidak boleh dibentuk semula, tetapi sekiranya ada pertubuhan, walau sekecil mana pun pertubuhan, yang menyokong perbuatan mereka secara tidak langsung mereka akan terus hanyut dengan amalan songsang itu.


Sepanjang hidup aku, tak pernah sekalipun aku mengakui mereka-mereka itu sebagai jantina yang berlainan dari kurniaan Allah. Sumpah, aku memang benci dengan mereka yang berperlakuan sebegitu. Aku tak pernah pun panggil mereka dengan nama samaran mereka tapi dengan nama sebenar, yang Razif tetap Razif, yang Faizal tetap Faizal, yang Firdaus tetap Firdaus, yang Taib tetap Taib (tidak ada kena mengena dengan sesiapa). Aku tidak mahu menggalakkan mereka dengan menyokong pegangan mereka yang sebegitu, kalau dapat saham Nur-raka nanti sia-sia amalan. Bagi aku, yang perempuan tetap perempuan, yang lelaki tetap lelaki. Nasihat aku buat mereka yang banyak bergelumang dengan maksiat, "masuk gear jalan ke depan jangan gostan!" Bukan aku menggalakkan perhubungan bebas lelaki dan wanita, yang haram tetap haram, tetapi jangan melampau sampai melangkaui batas tabii lumrah manusia.



1.Hukuman bagi homoseksual lelaki (gay)
Dari Ibn Abbas r.a berkata telah bersabda Rasulullah SAW: "Sesiapa sahaja yang kamu temui sedang melakukan perbuatan kaum Lut (homoseksual), bunuhlah peliwat dan orang yang diliwat." (Hadis riwayat Ahmad).

2.Hukuman bagi homoseksual wanita (lesbian)
Hukum terhadap lesbian pula berbeza dengan gay yang dikaitkan dengan liwat. Lesbian atau dalam bahasa Arab dipanggil musahaqah. Hukuman yang dikenakan ke atas mereka ini dinamakan takzir. Hukuman takzir ini terpulang kepada pemerintah sesebuah negara untuk menentukan jenis hukuman yang akan diberikan. Hukuman takzir ini samadapenjara, sebatan (jumlah sebatan tidak melebihi jumlah sebatan hudud), buang daerah dan lain-lain lagi.
PS/: "SAYA HENSEM, SAYA OKAY" HAHAHA!

1 Responses So Far:

Anonymous said...

Masalahnya golongan gay ni pandai coverline, mereka takkan berubah, nafsu tinggi, nak berubah camana, yg alasan dah kahwin pun balik perangai lama, mula cari alasan isteri gitu gini, tapi punca dari diri sendiri, memg rosak dan kesian generasi akan datang, sebab tu bala diturunkan kepada golongan ini sama ada mereka sedar atau tidak, tuhan tarik sikit demi sikit kesenangan hidup mereka, timpa macam2 musibah, yg kesian, tempias kena pada ahli keluarga, itu pun tak sedar2, macam mana kata nak taubat, sampai kiamat la golongan ni macam ni, dah tak perlu tarbiah, hukum mati je...