Dop hau gapo... 0

nmhafiz | 11:29 PM |

Dalam beberapa hari ni emosi dan minda aku di paras separa stabil sebenarnya. Susah nak dijelaskan kenapa, payah nak dihuraikan mengapa, jadi rasanya tak perlu kot nak terangkan sebab apa. Suka untuk aku ingatkan dear readers yang semua dalam ini merupakan monolog dalaman aku, berkisah tentang aku. Apa yang aku nak maksudkan ialah ini merupakan luahan dari aku. Seandainya konflik aku tu ada berkait dengan orang lain, tolong jangan terus buat kesimpulan lepas baca posting mengarut aku. From time to time aku akan terus update dengan informasi lain jugak, jadi tak mustahil yang aku akan masukkan kisah dari seberang sana pulak, lepas tu baru boleh nak menilai. Kalau korang cuma ambil kesimpulan dari penceritaan aku, benda tu akan jadi berat sebelah, tak ngam la pulak. Memang la hidup ni lumrahnya timbangan tu akan berat sebelah satu atau yang lain, dacing dalam logo BIRU tu pun tunjuk je cam balance tapi korang sendiri pun tahu realiti dacing tu sebenarkan? Itu gambaran dalam hidup la jugak secara tak langsung.

Aku sebenarnya rasa bahagia, dalam masa yang sama kebahagiaan aku tu disertakan dengan sakit hati dan konflik semasa. Aku bahagia sebab aku terasa ada seseorang yang ada dengan aku, bagi semangat untuk aku teruskan usaha. Tapi semangat tu jugaklah yang didatangkan dengan pakej konflik. Konflik itu datang bukan dari seseorang itu, tetapi ini konflik dalaman, sangat-sangat peribadi untuk diceritakan. Aku tak kisah sangat pun sebab aku yakin setiap manusia tu berbeza dan setiap manusia tu boleh berubah, ada peluang untuk berubah dan akan berubah dari masa ke semasa. Jadi aku tetap letakkan sedikit harapan yang ada perubahan yang bakal berlaku demi kebaikan dan kebahagiaan bersama. Sama-sama memerlukan, sama-sama pun cuba memberikan yang terbaik, dan sama-sama cuba selesaikan konflik dalam hidup masing-masing. Mungkin itu yang Dia cuba nak tunjukkan dalam konflik yang diberi ni.

Aku sebenarnya tengah keliru. Aku ni tengah tekanan atau keadaan normal. Separuh dari minda aku dalam keadaan tak stabil, sebahagian lagi dalam usaha kejar impian. Itu je nak cite. Haha.

0 Responses So Far: