Freaking Stress-Lah!!! 0

nmhafiz | 2:09 AM | ,

Semua orang pernah rasa sakit hati, banyak orang pernah rasa kecewa, ramai yang pernah rasa ditindas. Setiap dari kita ada hak untuk bersifat pentingkan diri dan kita juga ada hak untuk beri peluang kepada orang lain sekeliling kita. Kita manusia hidup di dunia ni bukan berseorangan, sentiasa ada orang kiri dan kanan, depan dan belakang, utara selatan timur barat, keluarga, rakan-rakan, jiran tetangga, dan lain-lain. Semua orang pun punya hak dan tanggungjawab kepada orang lain. Manusia takkan hidup berseorangan, perlu sentiasa ada hak dan tanggungjawab kepada yang lain. Sedangkan Adam A.S. pun diberikan Hawa sebagai teman, inikan pula kita cucu cicit keturunan baginda.

Orang cakap taknak benda berulang lagi, taknak dipermainkan macam dulu bila dah letak harapan. AM I FUCKING KIDDING MY GODDAM LIFE?! Aku kalau nak mainkan orang, aku takkan sanggup buat benda bodoh. Aku kalau nak mainkan orang, aku takkan sanggup buat benda yang orang lain pandang berat. Nak tipu buat apa, aku dah buat semua tu sebab nak tunjuk yang aku ni betul-betul serius ikhlas. Sumpah aku ada rasa macam nak lari jauh, jauh dari semua orang yang aku kenal. Biar aku hidup sendiri. Hidup mati aku biar takda sorang pun yang tahu. Jatuh bangun aku biar takda siapa pun ambil peduli. Sakit demam aku biar takda siapa pun yang kisah! 

Dulu aku sentiasa berpegang kepada teori, kalau taknak kena, jangan buat kat orang. Tapi masalahnya sekarang ni aku langsung tak tau apa-apa, tiba-tiba aku kena macam ni. Ape kejadahnya semua ni?! Aku rasa macam diri aku ni kena pijak-pijak, kena tendang, kena gelak, kena hina, kena kencing, kena main, kena bodoh, kena itu, kena ini, semua pun kena! TOLONG BAGITAHU APA SALAH AKU???!!!!!!

Aku rasa tertekan dengan keadaan sekarang. Aku cuba ambil sikap ignorance sebelum ni, abaikan perkara yang boleh timbulkan konflik tu. Aku tak mintak pun untuk disayangi walaupun aku tahu yang aku dah disayangi, aku tak mintak untuk dicintai walaupun aku tahu yang aku sebenarnya pun memang mencintai. Aku tak kisah semua tu, aku cuma nak abaikan perkara yang boleh timbulkan konflik. Tapi aku tak faham kenapa masih lagi timbul. Kalau timbul tapi tak kacau emosi aku, aku pun tak ada masalah. Yang jadi masalahnya sekarang ni, timbul dan kacau emosi aku! Kau mungkin tak ambil peduli langsung pun hal aku, masa depan aku, tapi benda tu tetap menyakitkan hati aku! Saya sangat berharap perkara tersebut difikirkan semula, dinilai semula sebab ia melibatkan maruah, harga diri awak. You can say anything, tapi hakikatnya benda ni memang menyakitkan hati saya. You can make a choice, take a step to mend it, betulkan balik macam the past few weeks, months, and I really hope that you would do it. The choice is yours, please I beg u, jangan buat macam tu. SAYA BUKAN BODOH TAK TAHU APA YANG BERLAKU! Please.

2.10 am, nothing buat aku. Dulu aku dah biasa tak tidur bila hadap masalah. Cuma kali ni tekanan lebih sebab aku ada banyak kerja perlu diselesaikan. Biasalah, bila dah minggu ke-8 macam ni, test melambak, lecturer meroyan. Hidup tunggang-langgang macam ni. Permasalahan macam ni boleh tarik aku untuk berfikir sampai pagi, sampai esok. Berat mata membaca, berat lagi bahu yang memikul. Aku terpaksa tulis dalam keadaan stress. Itu sajalah cara untuk aku buat, kalau aku tak buat macam ni, aku takut nanti tak pasal-pasal aku lari hilang tiba-tiba. So, at least aku ada tempat untuk aku luahkan rasa kanser hati ni. Biarlah orang nak cakap celupar ke apa pasal kanser tu, sedangkan hati aku pedih macam ni pun takda orang nak peduli, ingat kalau aku kena kanser ada yang nak ambik tahu? Entah, aku pun tak tahu. Pedulikan, biarkan, abaikan. Aku takkan pernah give up sebab aku tahu ada peluang untuk ubah keadaan. TAPI GUA MEMANG TENGAH STRESS MACAM NAK MAMPOS LAAA!!!!!

Kah kah kah...

0 Responses So Far: