Tiada Jaminan Untuk Esok Hari... 0

nmhafiz | 12:55 AM | ,

Andai aku sudah tiada, 
Mungkinkah ada yang terasa, 
Akan adakah yang cari di mana, 
Adakah yang akan kecewa, 
Atau semua hanya ketawa. 

Andai aku sudah tiada, 
Mungkin ramai yang lega, 
Al-fatihah hanya pada hari mula, 
Esok lusa tiada lagi doa. 

Andai aku sudah tiada, 
Akan ada yang hilang kasih, 
Akan ada yang rindu sayang, 
Akan ada yang terkenang, 
Akan ada yang mencari, 
Akan ada yang menanti, 
Akan ada yang bersedih, 
Akan ada yang menangis, 
Atau tiada siapa yang ambil peduli. 

Andai aku sudah tiada, 
Dia mungkin punya yang lain, 
Umie mungkin ada yang lain, 
Abah juga punya yang lain, 
Sahabat pun ramai yang lain, 
Ada tiadaku bukannya penting. 

Andai aku sudah tiada, 
Di sana mungkin ketawa, 
Di sana mungkin bahagia, 
Di sana mungkin gembira, 
Di sana mungkin lebih alpa, 
Di sana mungkin tiada apa, 
Di sana mungkin bukan serupa. 

Mungkin ada hikmahnya, 
Andai aku sudah tiada, 
Terima kasih atas segalanya.

0 Responses So Far: