I'm not getting older, I'm getting better. 2

nmhafiz | 7:06 AM |


Tajuk orang putih. Translate ikot Melayu. haha.

Seorang kawan bertanya, “Tahun ni takde wishlist ke?”. Aku jawab “Takde”. Tapi bila pikir-pikir balik, rugi la pulak kot-kot ada sape-sape nak bagi hadiah.
Jadi, sempena ulang tahun hari lahir aku ni nanti, aku tidak meminta lebih.. Alang-alang ada orang tanya tu.. aku mau…
Nikon D7000
Harga lebey kurang RM3 ribu lebih saja. Tengs.
Oklah.. kalau tak mampu aku bagi diskaun la..
BlackBerry Curve 9360
Yang ni RM1200 je. Jasamu dikenang, tengs.
Oh, oh.. semua kawan-kawan telah lari menyembunyikan diri dan tidak lagi menggelarkan dirinya kawan Nik Mohamad Hafiz. Oh, oh.

Kawan, tak perlu belikan kamera atau BlackBerry. Cukup dengan mendoakan aku yang baik-baik saja.

Aku mengharapkan rezekiku murah sentiasa, amin.
Aku mengharapkan iman dan amalku bertambah, amin.
Aku mengharapkan tubuh badan yang sihat sentiasa, amin.


Dan jika sampai ajalku, ampuni segala silapku, kawan.
Ya Allah, aku mahu berjumpa denganMu dalam iman dan Islam, amin.

Perihal Perempuan [Mungkin post sementara] 67

nmhafiz | 1:38 AM |

Perempuan zaman sekarang? Heh. Kau tak payah nak sembang dengan aku. Dah berjuta macam ragam aku tengok, konklusinya hampir sama. Ya, adalah tu yang akan cakap tak semua orang sama. Kepada si bodoh tersebut, sila rujuk kembali ayat aku atas tu, agak jelas perkataan HAMPIR tu aku tulis jadi rasanya jelas makna ayat tu. Tak perlu nak bela kaum sendiri kalau sebab yang buat masalah tu mereka-mereka jugak. Jangan cepat nak mengalah, benda pun mudah.

Perempuan sekarang memang mudah. Kaum lelaki, sila take note. Kalau nak mengorat perempuan zaman sekarang ni memang mudah, buat baik sikit je kompem dapat. Buat baik lebih sikit boleh keluar makan, buat baik lagi lebih boleh makan terus. Hello, this is the bloody fact! Mereka semua penipu, bermodalkan ayat manis, take care, labur duit sikit, kompem boleh jalan. Apa? Aku rendahkan martabat wanita? Come on, jangan kata benda ni tipu sebab aku tau benda ni betul. Well, I wrote through my own experience ok, jangan tanya berapa ramai.

Bukan aku tak hormat perempuan, aku hormat diorang. Bukan aku tak sayang, aku tetap sayang. Tapi jangan lupa yang aku pernah tak percayakan perempuan satu masa dulu, aku anggap perempuan zaman sekarang ni penipu, gila harta, gold digger, semua nak apa boleh tadah je, pakai kangkang je dah boleh dapat semua benda. Bukan nasi kangkang la, tu yang celah kangkang tu. Sorry, aku pernah lalu tahap tu, sampaikan aku langsung tak bercakap dengan perempuan. Tapi sebabkan perempuan jugak aku padamkan balik prinsip aku tu. Kenapa? Aku pun tak tahu.

Minta maaf. Aku hormat perempuan, aku jaga maruah orang, aku pegang kata orang, tapi minta maaf, disebabkan sesetengah orang punya attitude aku terpaksa simpulkan hampir semuanya sama macam ni. Aku tak tahu apa silap, kalau dah banyak benda diberikan, bukan sekadar material, tapi masih nak buat perangai, cukup aku labelkan perempuan sekarang ni terlalu murah. Bila aku cuba nak betulkan balik prinsip aku yang dulu, masih lagi aku dipaksa untuk akui yang semuanya itu khayalan semata-mata. Betul, salahkan aku untuk semuanya sebab aku tahu bukan semua tu datang dari mereka, aku pun ada juga silap. Tapi cukuplah, bagi aku kalian masih lagi berlabel murah selagi kalian sendiri tak buktikan kat aku yang semua itu bohong belaka.

Maaflah sekali lagi. Aku tau ramai yang tak setuju tapi tanyalah orang kiri kanan depan belakang, jangan cuba nafikan benda yang terjadi sekarang ni. Aku boleh tunjukkan sendiri siapa yang mampu buat semua tu kalau sendiri pun tak percaya. Aku bukan nak hina kaum perempuan tapi sikap perempuan tu sendiri yang letakkan diri diorang dalam keadaan tu. Sumpah aku tak boleh percaya dah perempuan sekarang ni. Terlalu murah untuk aku sanjung, terlalu murah untuk aku hormati, terlalu murah untuk aku bela dan jaga. Maaf.


"Kalau ada yang boleh ubah tanggapan aku ni baru aku akan buang posting ini. Maaf."